Terug naar Gezondheid
Ga voor Kleur Lab

Meer groenten en fruit eten vraagt om een gedragsverandering. Hoe kan de supermarkt consumenten een duwtje in de juiste richting geven en helpen bij een gedragsverandering? Het Ga voor Kleur Lab is uitgevoerd in opdracht van het toenmalige Nationaal Actieplan Groenten en Fruit (NAGF). In het experiment is het effect van nudging op groenten en fruit onderzocht in een Dirksupermarkt in Den Haag.

In 2021 is er een zelfde soort experiment uitgevoerd in een online supermarkt van Hoogvliet. Hierbij zijn nudges aangebracht op de website en in de app van GroentenFruit Huis. 


Tijdens het Ga voor Kleur-Lab is gebruik gemaakt van 'nudges'. Door middel van nudges wordt onbewust gedrag bewust beïnvloed. De consument wordt 'verleid' om (meer) groenten en fruit te kopen.


Heb jij hart voor een
gezonde generatie

Door middel van onze
ambities werken we toe naar
een gezonde generatie.